Zorganizowany wypoczynek dla młodzieży
15 Cze 2018

Wymiana ze szkołą imienia św. Jana Chrzciciela de la Salle w Valladolid

W dniach 27 maja – 3 czerwca odbyła się kolejna edycja wymiany naszej szkoły z katolicką szkołą imienia św. Jana Chrzciciela de la Salle w Valladolid.
W niedzielę rano wylądowaliśmy na lotnisku Barajas w Madrycie, po czym autokarem udaliśmy się do Valladolid. Hiszpania powitała nas zaskakująco chłodną aurą, która towarzyszyła nam podczas całego pobytu. Kiedy przybyliśmy na Plac Uniwersytecki w Valladolid, czekały już na nas rodziny goszczące nas w Hiszpanii. Po powitaniu nasi uczniowie rozjechali się do domów swoich hiszpańskich kolegów, aby odpocząć po podróży.
Następnego dnia spotkaliśmy się w szkole gdzie zostaliśmy przedstawieni nauczycielom i uczniom, po czym pod kierunkiem przewodnika wyruszyliśmy na zwiedzanie Valladolid. Zobaczyliśmy m.in. piękny kościół św. Pawła, kolegiatę św. Grzegorza oraz ratusz, gdzie przyjął nas zastępca burmistrza. Po zwiedzaniu odpoczywaliśmy w imponującym parku Campo Grande. Popołudnie spędziliśmy na kręglach.
Kolejny dzień spędziliśmy w Segowii słynącej na całym świecie z akweduktu rzymskiego zbudowanego ok. 100 r. n.e. Zwiedziliśmy także katedrę będącą ostatnią katedrą gotycką wzniesioną w Hiszpanii oraz zamek-fortecę Alkazar. Późnym popołudniem, zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy do Valladolid aby resztę dnia spędzić z naszymi hiszpańskimi przyjaciółmi.
Przedpołudnie dnia kolejnego spędziliśmy w szkole na zajęciach dydaktyczno-językowych. Natomiast w godzinach popołudniowych zwiedziliśmy dwa arcyciekawe domy-muzea: Krzysztofa Kolumba mieszkającego u schyłku życia w Valladolid oraz Miguela de Cervantesa, który część swojej słynnej powieści o don Kiszocie napisał właśnie w tym mieście.
Dwa następne dni spędziliśmy na biwaku w malowniczych, wysokich górach Kantabrii, w otulinie pięknego Parku Narodowego „Picos de Europa”. Co wytrwalsi próbowali swoich sił wspinając się po górach, pozostali spacerowali łagodnym wzniesieniem podziwiając malowniczą okolicę. Mieliśmy też okazję poznać uroki kanioningu po rzece Deva; ci, którzy się odważyli twierdzą, że to niezapomniane, wspaniałe przeżycie.
Sobotę, ostatni dzień przed odlotem do Polski nasi uczniowie spędzili wraz z rodzinami hiszpańskimi przygotowując się powoli do powrotu.
W niedzielę wczesnym rankiem wyruszyliśmy autokarem w kierunku lotniska w Madrycie, by po szczęśliwym wylądowaniu w Polsce i podróży do Bydgoszczy przybyć na dziedziniec szkoły i spotkać się ze stęsknionymi rodzicami.
Teraz czekamy na spotkanie naszych hiszpańskich przyjaciół w Bydgoszczy.