Zorganizowany wypoczynek dla młodzieży
23 Cze 2018

Klasa 1a w Norwegii

Norwegia. Przepiękny kraj skandynawski, pełen niezapomnianych widoków, kojarzony z Wikingami i trollami.
Jego odwiedzenie jest niedoścignionym marzeniem wielu ludzi. Uczniowie klasy IA wraz z wychowawczynią panią Katarzyną Wędzelewską i panią Renatą Kałamają mieli okazję to marzenie ziścić i na własne oczy zobaczyć piękno norweskich fiordów.
Wycieczka miała miejsce w dniach 7-10 czerwca 2018 i rozpoczęła się przejazdem autokarem do Gdańska, skąd wylecieliśmy do Bergen. Pierwszy dzień upłynął nam na zwiedzaniu tego przepięknego miasta, które zachwyciło nas swoją zabytkową architekturą dzielnicy Bryggen. Byliśmy również na tarasie widokowym na Fløyen, z którego mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę miasta i pobliski port. Zobaczyliśmy również targ rybny (wbrew pozorom, tak, to była atrakcja). Tego samego dnia przybyliśmy promem do Storfjorden, gdzie spędziliśmy kolejne dwa dni. Upłynęły nam one głównie na pieszych wycieczkach po okolicy. Niesamowite widoki w pełni rekompensowały trudy pięcia się pod górę i zmęczenie. Poza tym czas umilało nam np. łowienie ryb czy granie w tenisa bądź siatkówkę. Na własnej skórze mogliśmy też doświadczyć białych nocy, kiedy praktycznie całą dobę było jasno, a zmierzch przechodził bezpośrednio w świt.
Powrót w niedzielę okazał się niezwykle trudny. Jednak mimo zmęczenia, wróciliśmy cali, zdrowi i szczęśliwi ze spędzonego wspólnie czasu. Było to z pewnością niezapomniane przeżycie.