Już w pierwszej połowie września klasa 2b ruszyła ku przygodzie do Brodnickiego Parku Krajobrazowego, by poznawać tamtejszą florę i faunę. Gościliśmy w pięknie przygotowanym Ośrodku Edukacji Ekologicznej "Miętowy Gaj" mieszczącym się w podbrodnickiej wsi Gaj-Grzmięca. Wzięliśmy udział w zajęciach przyrodniczych oraz przeszliśmy szlakiem "Nory Bobrowe" podziwiając malownicze tereny parku. Mieliśmy okazję zwiedzić również niezwykle ciekawą wystawę Muzeum Rybołówstwa, gdzie poznaliśmy tradycje wędkarstwa na Pojezierzu Brodnickim.
Opracowanie: Magdalena Walczak
Galeria>>

Zielona Szkoła klasy 2b

Pod koniec września uczniowie z klas 4-7 wyjechali na jednodniową wycieczkę do Szafarni. Jest to mała wioska, leżąca w województwie kujawsko-pomorskim, którą rozsławiła rodzina Dziewanowskich, posiadająca tutaj dobra ziemskie. Najbardziej znaczącym wydarzeniem, dzięki któremu Szafarnia stała się sławna w świecie muzycznym, był pobyt w majątku, wybitnego polskiego kompozytora i pianisty - Fryderyka Chopina.

Młody Fryderyk przyjaźnił się z synem Dziewanowskich i przyjeżdżał do Szafarni w czasie letnich wakacji. Kiedy przyjechaliśmy na miejsce, od razu można było zauważyć  ogromny park, okalający piękny dworek, w którym obecnie jest Ośrodek Chopinowski. W parku tym znajduje się słynna Lipa Chopina oraz Dęby Dziewanowskich, są to drzewa pamiętające czasy młodego kompozytora. Chopin przyjeżdżał do Szafarni, aby zażywać świeżego powietrza, słuchać muzyki ludowej oraz tworzyć utwory. Po spacerze w parku, wróciliśmy do ośrodka, żeby wysłuchać utworów Fryderyka Chopina, polonezów, mazurów, oberków i kujawiaków w wykonaniu pana Marcina Łęckiego. Oprócz słuchania muzyki fortepianowej, śpiewaliśmy również piosenki. Jedną z nich było Czerwone jabłuszko. Bawiliśmy się przy tym świetnie, lecz to i tak nie był to koniec atrakcji.

Wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do Golubia Dobrzynia. Tam mogliśmy zwiedzić niewielki, lecz bardzo ładny zamek krzyżacki. Na początku pani przewodnik zaprowadziła nas do podziemi, gdzie jak w kinie, mogliśmy obejrzeć krótki filmik o corocznych turniejach rycerskich. Następnie widzieliśmy dziedziniec zamkowy, piwnice, izbę tortur, końskie schody itd. Po zwiedzeniu zamku wyszliśmy na dwór i rzucaliśmy toporami, oszczepami, sztyletami i strzelaliśmy z łuku. Po tym zjedliśmy obiad i wróciliśmy zadowoleni do Bydgoszczy.

Opracowanie:  Wojtek Jędrzejczyk klasa 6b
Galeria>>

Wrześniowe wycieczki integracyjne do Szafarni i Golubia Dobrzynia

Drodzy Rodzice i Opiekunowie 1 października ruszyły Bydgoskie Konsultacje dotyczące kolejności budowy nowych basenów. Mamy szansę na zaistnienie basenu w najbliższej okolicy naszej szkoły, tj. przy ul. Kromera obok Zespołu Szkół nr 28. W związku z tym prosimy Państwa i Państwa bliskich, znajomych, przyjaciół i sympatyków szkoły o oddanie głosu.
Można głosować:
- oddając wypełnioną kartę głosowania,
- przez internet: www.bydgoskiekonsultacje.pl
Karty do głosowania zostaną rozdane dzieciom przez wychowawców. Można je pobrać również tutaj i przez e-dziennik z wiadomości zachęcającej do głosowania. Wypełnione przynosimy do wychowawców.
Nasze TAK dla basenu w Fordonie, to TAK dla basenu dla nas. Pokażmy, że jesteśmy Razem. Liczą się głosy wszystkich mieszkańsców Bydgoszczy, którzy mają ukończone 16 lat. Można głosować tylko raz. Głos oddany za pomoca karty i internetu bedzie nieważny. Włączmy się w akcję TAK dla basenu w Fordonie!

Baner baseny

W sobotę, 16 września odbył się w naszym Collegium kolejny spływ kajakowy, inaugurujący nowy rok szkolny.Tym razem wybraliśmy trasę od Czyżkówka do Zimnych Wód.
Na początku przydały się silne ręce chłopaków, gdyż przenoski kajaków, przez dwie remontowane śluzy nie były łatwe. Okazało się, że można „płynąć” z górki po trawie.
Pogoda sprawiła nam miłą niespodziankę – słoneczko dawało mocno znać o sobie. Bydgoszcz od strony wody pięknie się prezentuje. Zwarta grupa 24 kajaków robiła wrażenie na dosyć pustej już Brdzie.
Nie obyło się bez niespodzianek – absolwenci nie ustąpili drogi i zmoczyli porządnie Księdza Dyrektora.
Na zakończenie spływu, zupełnie na brzegu też nie wszyscy wysiedli z suchymi spodniami.
Spływ tradycyjnie zakończyliśmy spotkaniem przy ognisku z kiełbaskami.

Po 14 km wiosłowania apetyty dopisywały. Ale i tak najważniejsze były uśmiechnięte buzie uczniów, od najmłodszych - 7 letnich, do absolwentów. Dziękujemy Pani Wędzelewskiej za organizację, a Pani Szklarskiej i Panu Drożyńskiemu oraz Panu Markowi Sikorskiemu za aktywny udział z nami. Już czekamy na następny rok!