Rekordowa ilość - 52 osoby, uczniów naszej szkoły, wystartowała w tegorocznej edycji CZARU2KÓŁEK. Rowery znakomitych marek, wiara w zwycięstwo, przygotowanie kondycyjne, to dawało nadzieję na końcowy sukces. W eliminacji strefowej, gdzie startowali uczniowie fordońskich szkół , fantastycznie pojechali, zajmując I miejsca: Aleksandra Koralewska, Mateusz Lorenc, Maja Nadobna i nasz faworyt Konrad Kulski. II miejsca zajęli: Borys Nestorów i Urszula Zgórzyńska, natomiast na III miejscu dającym prawo występu w Wielkim Finale uplasowali się: Alicja Kwaczonek, Maria Wilczak i Iwo Smoliński.

Finał to rywalizacja najlepszych cyklistów w Bydgoszczy. Marzyły nam się rowery, w przypadku zajęcia I miejsca.
A tymczasem... rowery odjechały.
II miejsca dla Mai Nadobnej i Konrada Kulskiego i III miejsce dla Oli Koralewskiej, należy uznać za duży sukces. Walczyli do ostatnich metrów. Fantastycznie rozegrał swój wyścig Konrad, przegrał o błysk szprychy.
O dużym pechu może mówić nasz „czarny koń” Mateusz Lorenc. Cwaniactwo kolarskie wzięło górę, przegrał start, pozwolił się zamknąć przez rywali, a na drugim łuku, kiedy zaczął się zbliżać do czołówki doszło do przykrego kontaktu z przeciwnikiem.
Złość, żal…, wierzymy, że w przyszłym roku będzie lepiej. Super impreza, serdecznie gratuluję naszym kolarzom, możemy być dumni z ich poziomu jazdy. Mamy rok na drobne poprawki.
Opracowanie: Marek Sikorski
Galeria>>

To już trzeci rodzinny spływ kajakowy, w którym udział brały dzieci z zerówki wraz z rodzeństwem i rodzicami. W tym roku dołączyli do nas uczestnicy poprzednich spływów, którzy złapali bakcyla wspólnego spędzania czasu na kajakach. Liczną grupę, spośród 54 uczestników, stanowili obecni uczniowie klasy 1B wraz z całymi rodzinami oraz wychowawczynią panią Magdaleną Walczak.
Na trasę spływu wybraliśmy sprawdzoną już wielokrotnie, malowniczą rzekę Wdę, dopływ Wisły, meandrujący wśród rozległych pól i łąk.
Wda na odcinku od Starej Rzeki do Tlenia jest spokojna, a nieliczne bystrza i zwalone pnie drzew w nurcie są zwykle malowniczym dodatkiem nawet dla początkujących. W tym roku jednak przysporzyła niektórym kajakarzom nieco kłopotów - zwłaszcza tym, który zagapili się na piękne widoki. Z opresji pomagali im wyjść inni kajakarze - wyławiając wiosła, czy płynące po wodzie klapki. Nie wszyscy też pamiętali, żeby trzymać się szlaku, którym należało płynąć, aby nie utknąć na rozległych i zamulonych mieliznach, znajdujących się u samego celu podróży w Tleniu.
Po spływie był czas na odpoczynek przy ognisku, pieczenie kiełbasek, zajadanie smakołyków, zabawy i niekończące się rozmowy. Piękna, słoneczna pogoda i miłe towarzystwo zachęciło wszystkich do długiego biesiadowania w tym malowniczym miejscu. Aż żal było wracać.
Organizator spływu: wychowawczyni klasy zero - Anna Ledworowska
Galeria>>

23 maja 2017 r. klasy II b i II c, punktualnie o godz. 7.30 wyjechały na Kaszuby. Po 3 godzinach jazdy wesołym autobusem, dotarliśmy na miejsce. Pierwszym punktem programu był Szymbark. Zobaczyliśmy m.in. najdłuższą deskę świata, Stół Noblisty, Dom Sybiraka z łagrem czy największy fortepian świata. Oczywiście nie mogło nas również zabraknąć w domu do góry nogami. Po kupieniu pierwszych pamiątek, pojechaliśmy do naszego pensjonatu na obiad. Z uwagi na to, że byliśmy bardzo głodni, cały obiad znikał bardzo szybko z naszych talerzy. Po krótkim odpoczynku, poszliśmy na spacer, którego zwieńczeniem był rejs statkiem po jeziorze wdzydzkim. Następnie mieliśmy czas na telefony do rodziców, które z reguły nie były zbyt długie, ponieważ trzeba się było przygotować na ognisko. Po posileniu się kiełbaskami poszliśmy na spotkanie z panią chiropterolog, zajmującą się badaniem nietoperzy. Po krótkiej prezentacji wyruszyliśmy na nocne poszukiwanie nietoperzy. I tak zakończyliśmy pełen atrakcji pierwszy dzień wycieczki.
Drugiego dnia, o godzinie 7.30 byliśmy już spakowani i gotowi do drogi. Po obfitym śniadaniu wyruszyliśmy do muzeum we Wdzydzach Kiszewskich. Teren Muzeum we Wdzydzach, to duża otwarta przestrzeń z 50-cioma zabytkami ludowego budownictwa Kaszub. Wzięliśmy mapy w dłonie i rozpoczęliśmy zwiedzanie. Podwórko dużej zagrody przeznaczyliśmy na dawne zabawy i gry- próbowaliśmy swoich sił np. w chodzeniu na szczudłach i w toczeniu obręczy. Zwieńczeniem zajęć na terenie Muzeum były zajęcia w zabytkowej szkole. Tutaj poznaliśmy dawne kary stosowane w szkołach, wysłuchaliśmy kaszubskiego abecadła i spróbowaliśmy sił w pisaniu gęsim piórem. Brudne palce, ubrania i kleksy były dowodem na to, że to wcale nie jest takie łatwe zadanie. Po zwiedzaniu muzeum czekała nas jeszcze chwila zabawy na placu, obiad i zmęczeni, ale pełni wrażeń wyruszyliśmy w drogę do domu.

Opracowała: Karolina Majewska
Galeria>>

26 maja 2017 r. klasa II c postanowiła wziąć udział w popularnonaukowej imprezie jaką jest Bydgoski Festiwal Nauki. Pierwszymi zajęciami na jakie się udaliśmy były warsztaty „ I ty możesz zostać konstruktorem” – zobaczyliśmy tam jak działa drukarka 3D. Poczuliśmy się jak bohater „Zaczarowanego ołówka”, ponieważ po narysowaniu na komputerze ludzika widzieliśmy jak się on drukuje. Po godzinie nasza postać składająca się z 30 warstw była gotowa – mogliśmy ją zabrać i dzięki temu mamy w klasie świetną pamiątkę. Kolejne zajęcia na jakie się udaliśmy to „Kolorowy świat plastiku”. Tam zobaczyliśmy na własne oczy jak zwykłe plastikowe nakrętki przekształcane są w medale i buteleczki. Na koniec mogliśmy się zmierzyć z maszyną do rzucania piłek w zajęciach – „Kto dalej rzuci piłką?”. Niestety maszyna okazała się lepsza… pomiędzy poszczególnymi zajęciami pomalowaliśmy sobie twarze, potańczyliśmy w rytm muzyki i posiedzieliśmy w wózkach widłowych, koparkach oraz spotkaliśmy się ze strażą pożarną. Bakcyl nauki został złapany!

Dnia 27 maja 2017 r. na terenie Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy odbyła się XI Międzynarodowa Wystawa AIR FAIR 2017. W części artystycznej na dużej scenie wystąpił zespół wokalny Sal-Canto oraz soliści z gimnazjum i liceum. Zespół zaśpiewał utwory: "Niby nic", "Spełniaj marzenia" oraz "Barbarossa". Występy naszych uczniów publiczności bardzo się spodobały.

Dziękuję wszystkim Rodzicom za pomoc i zaangażowanie!