23 września odbyła się wycieczka klas IV i VI. Uczniowie pojechali zwiedzać zamek w Kórniku, który jest bez wątpienia głównym obiektem turystycznym tego miasta. Jest to zabytkowa rezydencja historycznych rodów Górków i Działyńskich. Następnie uczniowie pojechali zwiedzać muzeum i pracownię Arkadego Fiedlera- niezwykłe miejsce poświęcone życiu i twórczości podróżnika i pisarza. Uczniom podobała się bardzo pomniejszona 23 razy piramida Cheopsa oraz największa atrakcja ogrodu statek Kolumba- Santa Maria. Uczestnikom wycieczki towarzyszyła piękna pogoda oraz uśmiech od ucha do ucha.

Opracowała: Iwona Piotrowska
Galeria>>

29 września br. klasy V wyjechały na wycieczkę do Poznania. Podróż była długa, ale nikt się nie nudził. Czas upłynął nam na rozmowie, słuchaniu muzyki i graniu. Po dotarciu do Poznania zwiedzaliśmy zabytki tego starego miasta. Przewodni, pan Jacek Kordeczka ciekawie opowiadał o początkach polskiej państwowości i chrześcijaństwa w Polsce. Zwiedziliśmy wiele kościołów oraz podziemia katedry poznańskiej. O godzinie dwunastej z radością spoglądaliśmy na symbol Poznania – koziołki, które jak naliczyliśmy, uderzyły się dwanaście razy. Kolejnego punktu programu wycieczki wszyscy z niecierpliwością wyczekiwali. Była to wizyta w MC-Donalds! Co prawda głód nam już dokuczał, ale okazało się, że przeliczyliśmy swoje możliwości i nie byliśmy w stanie zjeść tego co kupiliśmy. Objedzeni wróciliśmy do autokaru, który zawiózł nas do Palmiarni. Tam poczuliśmy się jak w dżungli. Egzotyczne i piękne rośliny oraz ryby wywarły na nas duże wrażenie. Na szczęście w gąszczu drzew i krzewów nikt się nie zgubił. Zmęczeni, ale zadowoleni ze wspólnie spędzonego czasu, wróciliśmy do Bydgoszczy.

Opracował: Joachim Milczarczyk, uczeń klasy 5b

Dnia 9 września br. w świetlicy p. Karoliny Nowakowskiej, odbyło się spotkanie dzieci z panem Michałem Owczarzakiem, przedstawicielem Straży Miejskiej. Opowiadał on dzieciom na temat zasad bezpiecznego poruszania się po drogach w czasie ich wędrówki do szkoły. Drugim zagadnieniem, jakie poruszył gość, były zasady jakich należy przestrzegać podczas kontaktu dzieci z osobą obcą. Pan Michał dawał dzieciom cenne wskazówki, w jaki sposób osoba obca może próbować uprowadzić dziecko i jak się tego wystrzegać. Dzieci uważnie słuchały rad strażnika, na koniec zadawały pytania.
Dziękujemy Panu Michałowi Owczarzakowi za przybycie do naszej świetlicy i niecierpliwie czekamy na kolejną wizytę, tym razem z czworonożnym przyjacielem.
Opracowanie: Karolina Nowakowska
Galeria>>

a.skibickiMiło nam poinformować, iż Przewodniczącym Rady Rodziców w Szkole Podstawowej Towarzystwa Salezjańskiego, został wybrany ponownie Pan Andrzej Skibicki!
Możliwość kontaktu z Przewodniczącym, znajdziecie Państwo w dziale Społeczność szkoły/Rada Rodziców.
Gratulujemy!
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W niedzielny poranek 13 września w Myślęcinku odbyły się ogólnopolskie zawody w bieganiu ”Grand Prix City Trail Junior”, w których dzielnie starowały dzieci klas 1-6 SPTS.
”City Trail” to przełajowe biegi na dystansie 5 km dla dorosłych oraz dla najmłodszych od 300 m do 2 km. Odbywają się cyklicznie, jeden raz w miesiącu, od września do marca w 11 miastach w Polsce. Wystarczy wziąć udział w 4 spośród 6 biegów, aby otrzymać nagrody rzeczowe oraz medal wręczany uroczyście na zakończenie cyklu. Ale to, co jest najcenniejsze to aktywnie spędzony czas w miłej atmosferze i możliwość skonfrontowania swoich możliwości biegowych z innymi zawodnikami.
17 reprezentantów SPTS pobiegło w zależności od kategorii wiekowej na dystansie: 300 m, 600 m, oraz 1 km. Spisali się bardzo dzielnie, godnie reprezentując szkołę. Rodzice wspierali ich głośno dopingując, a nawet biegnąc całą trasę ze swoją pociechą. Po przekroczeniu linii mety na najmłodszych czekał lizak i ciepła herbatka.
Kolejny bieg w listopadzie, mam nadzieję z jeszcze liczniejszą reprezentacją szkoły.