27 mają 2015 odbył się Zespołowy Konkurs Języka Angielskiego dla klas V-VI w Szkole Podstawowej nr 66 im. Misji Pokojowych ONZ. Kamila Nalaskowska, Julia Sajdowski,  Marysia Erdman oraz Ania Lewczuk zajęły  I miejsce :)
Gratulujemy!

Opracowanie: Iwona Piotrowska

Galeria>>

Dnia 27 maja w środę o godzinie 6:45 klasy czwarte zebrały się przed szkołą. Równo o godzinie 7:00 wraz z wychowawcami wyruszyliśmy w drogę. Wszyscy bardzo się cieszyliśmy, ponieważ była to nasza pierwsza 3-dniowa wyprawa na Kaszuby. Na początku modliliśmy się w autokarze o nasze zdrowie podczas podróży. Droga minęła bardzo szybko. Zanim dojechaliśmy do pensjonatu zatrzymaliśmy się w Szymbarku by obejrzeć dom „do góry nogami”. Będąc w środku tego domu można dostać zawrotów głowy, a całe wyposażenie jest przymocowane do sufitu. Zobaczyliśmy najdłuższą deskę i największy fortepian na świecie. Rekordowa deska ma 46 metrów i 53 centymetry. Byliśmy też w Będominie i zwiedziliśmy Muzeum Hymnu Narodowego. Tuż obok Muzeum stała rzeźba stalowego orła. Kiedy dojechaliśmy do pensjonatu w Wdzydzach Kiszewskich zakwaterowaliśmy się w pokojach, a po niecałej godzinie mieliśmy kolację. Po posiłku około godziny 21:00 poszliśmy na wieżę widokową, z której roztaczał się piękny widok na jezioro. Następnego dnia po posiłku byliśmy na wycieczce w Muzeum Etnograficznym i w skansenie. Zwiedziliśmy różne chałupy i kościół. Byliśmy też w starej szkole, w której uczyliśmy się pisać gęsim piórem. Było fantastycznie. Mieliśmy też szansę spróbować chodzić na szczudłach i przekonaliśmy się, że to nie jest aż takie trudne. Po obfitym obiedzie mieliśmy fascynujące spotkanie z miłym leśnikiem, który pokazywał nam jak przywołać jaskółkę i sowę. Oprowadził nas też po Wdzydzkiej Ścieżce Przyrodniczej. Po kolacji mieliśmy spotkanie z panią zajmującą się nietoperzami. Opowiedziała nam bardzo dużo o nietoperzach. Późno wieczorem kiedy było już ciemno poszliśmy do lasu ich szukać. Pani dała nam specjalne urządzenia do słuchania pisków nietoperzy. Trudno je usłyszeć bez żadnego urządzenia. Trzeciego dnia było bardzo ciepło i świeciło słońce. Po śniadaniu przyjechały po nas bryczki i zabrały wszystkich uczniów nad jezioro gdzie miał rozpocząć się rejs statkiem po Jeziorze Wdzydzkim. Dzięki ładnej pogodzie czas minął znakomicie. Po obiedzie spakowaliśmy swoje rzeczy i ruszyliśmy w drogę do Bydgoszczy. Niektórzy cieszyli się, że wracamy a inni chętnie by jeszcze kilka dni zostali. Podróż minęła spokojnie. O godzinie 17:00, tak jak planowano, przybyliśmy na miejsce. Zdaniem uczniów to była najwspanialsza wycieczka klasowa na, której kiedykolwiek byli!
Opracowanie: Julia Firch, klasa IV b

Znane są już wyniki sprawdzianu kompetencji, który pisali nasi uczniowie klas szóstych w dniu 01 kwietnia br. Jest mi miło zakomunikować, że nasi uczniowie osiągnęli bardzo wysokie wyniki.
Oto ich zestawienia.

powiat bydgoski: 78%
miasto Bydgoszcz: 81%
SP Tow. Sal.: 94%

We wszystkich zestawieniach widać, że nasi uczniowie wykazują się wspaniałymi wynikami. Nauczycielom, Uczniom i Rodzicom szczerze gratuluję. ks. Henryk Kaszycki

28 maja br. gościliśmy w naszej klasie mojego dziadka – Alojzego Markwitana. Dziadziuś jest chemikiem i, jak na prawdziwego naukowca przystało, miał biały fartuch oraz elegancką muchę.Po krótkim przywitaniu naszego gościa rozpoczęliśmy trzygodzinne eksperymenty, dzięki którym nauczyliśmy się między innymi otrzymywać tlen i odmierzać objętość cieczy. Z ogromną ciekawością sprawdzaliśmy także zawartość cukru w jabłku, gruszce, cebuli i ziemniaku.
Nasze eksperymenty nieoczekiwanie przerodziły się w „chemiczne czary”. Mój dziadek, niczym czarnoksiężnik, wyczarował piankę dla słonia, wybuch wulkanu, chemiczny ogród. To dla nas zaryczały misie haribo, a z butelki wydobył się tajemniczy dżin. Wszystkie doświadczenia cieszyły się niesłabnącym zainteresowaniem moich koleżanek i kolegów z klasy, którzy gromkimi oklaskami podziękowali mojemu dziadkowi za wizytę.Ta nietuzinkowa lekcja pokazała nam magiczny świat chemii i na długo zapadnie w naszej pamięci.
Opracował: Igor Markwitan uczeń klasy Ib

Galeria>>

Dnia 22 maja 2015 roku uczniowie klasy Ib uczestniczyli w warsztatach „Zobaczymy to, czego nie widać” realizowanych w ramach Bydgoskiego Festiwalu Nauki organizowanych przez Katedrę i Zakład Histologii i Embriologii Collegium Medicum w Bydgoszczy, UMK w Toruniu. Młodzi Naukowcy sami wykonywali preparaty z gruszki, pomidora i moczarki kanadyjskiej, a także lokalizowali skrobię w ziemniaku. Dużą atrakcją była również obserwacja komórek w mikroskopie fluorescencyjnym i transmisyjnym mikroskopie elektronowym.Warsztaty prowadziła mama naszej, klasowej koleżanki Weroniki - pani dr n. med. Magdalena Izdebska.