Zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły, nauczycieli oraz rodziców do udziału w Tygodniu Kolorów w dniach 11 – 15 lutego 2019

Tegoroczne hasło: „Jaki kolor ma uśmiech”

Poniedziałek – pomarańczowy
Temat dnia: Zwinny jak kot.
„Jestem mały, zwinny kotek i przeskoczę każdy płotek”.
Zadania:
W szkole:
• klasy 0 - 8: uczniowie każdej klasy wykonują wspólne prace plastyczne dotyczące tematu dnia oraz układają krótkie rymowanki,
• klasy 0 -3: uczniowie biorą udział w grach i zabawach ruchowych zorganizowanych przez wychowawców klas.

Wtorek – zielony
Temat dnia: Dbam o swoją zieloną planetę.
„Ziemię mamy tylko jedną, więc szanujmy ją. Bo cóż z nami stanie się, gdy zniszczymy ją”.

Zadania:
W domu:
• klasy 0 - 8: uczniowie samodzielnie przygotowują pracę plastyczną zgodną z tematem dnia zawierającą hasło promujące ochronę środowiska, format A - 4, technika dowolna,
W szkole:
• klasy 0 - 8: uczniowie wykonują przestrzenną pracę plastyczną z wykorzystaniem plasteliny, biorą udział w spotkaniu z leśniczym - pracownikiem lasów państwowych (wg harmonogramu spotkań ), rozwiązują krzyżówki, uzupełniają karty pracy, kolorują rysunki.

Środa – żółty
Temat dnia: „ Słoneczko nasze rozchmurz buzię”.
„Słonce, słonko, słoneczko grzej nas ty dobra gwiazdeczko. Nie żałuj nam swych promyków, masz ich przecież bez liku”.

Zadania:
W szkole:
• klasy 0 – 3: uczniowie wspólnie z nauczycielem przygotowują przepaski na głowę oraz rozmawiają na temat dobroczynnego działania promieni słonecznych,
• klasy 4 -8: uczniowie każdej klasy odszukują żółte koperty z zadaniami, które po wykonaniu przekazują organizatorowi.

Czwartek – czerwony
Temat dnia: „ Zakochać się można również w… książce ”.
„ Miłość niejedno ma imię. Czasami pojawia się i znika, jak zając po polu fika”.

Zadania:
W domu:
• klasy 0 - 8: uczniowie przygotowują czerwone serduszka z miłą dedykacją zawierające imię i nazwisko adresata,
wyszukują ulubioną książkę (w zbiorach domowych lub bibliotecznych), przynoszą do szkoły, czytają wybrany fragment, zachęcają do przeczytania.
W szkole:
• klasy 0 -3: uczniowie wykonują zakładki do książki.

Piątekwielobarwny
Temat dnia: „Kolorowy zawrót głowy”.
„Pomaluj szkołę kolorami tęczy, niech każdy uczeń będzie radośniejszy”
Zadania:
W domu:
• klasy 0 -8: uczniowie przygotowują zabawny, kolorowy strój z wykorzystaniem rekwizytów (np. kapelusz, czapka, krawat, parasol, chusta…) oraz produkty na kolorowy kiermasz żywności (przy pomocy rodziców, dziadków - sałatki owocowe, warzywne, soki, galaretki, ciasta, przekąski…).

Dodatkowe informacje:
• Każdego dnia ubieramy się zgodnie z kolorem dnia.
• Przygotowujemy zadania zarówno w klasie, jak i w domu.
• Wykonane prace (podpisane w prawym, dolnym rogu - imię, nazwisko, wiek) przekazujemy organizatorom.
• Podczas „Tygodnia kolorów” będzie zbierana karma dla kotów.
• Całkowity dochód ze zbiórki pieniędzy uzyskany podczas kiermaszu oraz poprzez dokonanie wpłat bezpośrednio na konto fundacji (informacje na plakatach) zostanie przekazany na cel charytatywny.

Organizatorzy: Teresa Stachniczek, Marzena Stawicka, Małgorzata Szymczak, Julita Ścigany