"Program Indywidualizacji Procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III Szkół Podstawowych w Województwie Kujawsko-unia logotypPomorskim"

W szkole w ramach "Programu Indywidualizacji Procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III Szkół Podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim" jest realizowany projekt "Mój świat zabawy i nauki" współfinansowany ze środków Uni Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego.

Celem nadrzędnym tego projektu jest rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, a w szczególności wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości  usług edukacyjnych świadczonych  w systemie oświaty. Działania w ramach projektu mają na celu  wyrównywanie szans edukacyjnych  uczniów z grup o utrudnionym dostępie do  edukacji i zmniejszenie różnic  jakości  usług edukacyjnych.
Okres realizacji projektu -  od 01.08.2013r. do 31.08.2014r.

W ramach projektu  realizowane są następujące zajęcia : 2 grupy stanowią zajęcia logopedyczne, 4 grupy stanowią zajęcia korekcyjno- kompensacyjne dla dzieci z zaburzeniami percepcji, komunikacji społecznej, zaburzeniami w pisaniu i czytaniu, w tym również z ryzykiem dysleksji. 6 grup to zajęcia gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci z wadami postawy. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych matematyczno-przyrodnicze stanowią 4 grupy uczniów. Dla uzdolnionych w zakresie języka angielskiego jest utworzona 1 grupa, a dla uzdolnionych artystycznie są 2 grupy. Łącznie na potrzeby projektu utworzono 19 grup, które realizują swoje cele, każda  w ciągu 30 godzin w  przewidzianym czasie trwania projektu. Łącznie w projekcie uczestniczy 131 uczniów naszej szkoły.

W celu właściwej realizacji projektu zakupione zostały pomoce dydaktyczne, oprogramowania i oprzyrządowanie .

Realizacja projektu ukierunkowana jest na indywidualną pracę z  dzieckiem. Oczekiwanym efektem działania jest proces wyrównywania dysproporcji edukacyjnych  w trakcie nauki, począwszy od klas najmłodszych i zwiększenie atrakcyjności działań edukacyjnych poszerzających jej ofertę. 

 


 

ZAJĘCIA Z ROBOTYKI

robotyka p unijny

 

W ramach projektu „Mój świat zabawy i nauki”, ośmioro uczniów klasy III naszej szkoły realizuje zajęcia z robotyki. Na ten czas zamieniają się w prawdziwych konstruktorów. Do zabawy wykorzystujemy zakupione zestawy klocków LEGO Education.
Uczniowie rozpoczęli swą przygodę z robotyką od zestawu Maszyny proste. Za pomocą tego zestawu przeprowadzali badania i eksperymenty w dziedzinie maszyn prostych, szczególnie przekładni, kół, osi, dźwigni oraz wielokrążków. Dzięki temu poznali zasady działania różnorodnych mechanizmów i urządzeń spotykanych w codziennym życiu. Na tym etapie uczniowie uczyli się przewidywać wyniki doświadczeń, zapisywać ich rezultaty oraz poznali odpowiednie słownictwo techniczne służące do opisywania badanych konstrukcji.
Kolejne zajęcia odbywają się z zestawem LEGO WeDo. Działania uczniów skupione są na projektach podzielonych na 4 grupy tematyczne:
- zadziwiające  mechanizmy  
- dzikie zwierzęta
- piłka nożna
- przygody.
Na każdych zajęciach uczniowie budują innego robota, który ma wykonać określone zadanie oraz wykorzystując  graficzny język programowania, tworzą oprogramowanie modeli, eksperymentują, dzielą się doświadczeniami.
Przed nami jeszcze zapoznanie z zestawami LEGO Mindstorms, a to już prawdziwe wyzwanie konstrukcyjne i programistyczne.
Zajęcia z robotyki są okazją do wspaniałej zabawy, a poprzez zabawę u uczniów następuje rozwój umiejętności samodzielnego myślenia, kreatywnego rozwiązywania problemów, myślenia nieschematycznego. Na zajęciach dzieci  pracują  w 2-osobowych  grupach, a więc doskonalą też swoje umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej m.in. współpracy i komunikacji oraz samooceny własnej pracy.
Celem zajęć jest zwiększenie zainteresowania uczniów naukami ścisłymi, co poprzez zabawę da się świetnie zrealizować.

Relacja fotograficzna z zajęć>>


Opracowanie: Renata Kałamaja

 


 

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE

korekcyjna p unijny

 

W związku z przystąpieniem naszj szkoły do projektu „Mój świat zabawy i nauki” nasze dzieci na zajęciach gimnastyki korekcyjnej mogą korygować wady postawy wspaniale bawiąc się przy pomocy nowego sprzętu.

 

Relacja fotograficzna z zajęć>>

Opracowanie: Izabela Faustmann

P1030418 P1030440 
P1030422 P1030448

 

KLUB MŁODEGO PRZYRODNIKA

 

Inspiracją do radosnej nauki były ciekawe, kolorowe pomoce, które otrzymaliśmy w ramach dotacji.  Zajęcia są atrakcyjniejsze i żywsze. Zdjęcia mówią same za siebie.
Opiekunem koła jest pani Janina Dalewska

Relacja fotograficzna z zajęć>>

A to ucho Olka

A to ucho Olka...

 

 

Helenka ma dobre serce

Helenka ma dobre serce.

 

Helenka myśli

Helenka myśli 

 

 

Helenka to spostrzegawcza spryciula

Helenka to spostrzegawcza spryciula.

 

 Ja też mam serce

Ja też mam serce.

 

 

Julka ma bardzo dobrą pamięć

Julka ma bardzo dobrą pamięć.

Lubimy gry o zwierzętach

Lubimy gry o zwierzętach.

 

 

Nadia analizuje czyli rozkłada mózg na czynniki pierwsze. 

Nadia analizuje czyli rozkłada mózg na czynniki pierwsze.

 Odkrywamy ciekawy świat poprzez ciekawe pomoce edukacyjne

Odkrywamy ciekawy świat poprzez ciekawe pomoce edukacyjne.

 

 

 Olek wyjaśnia że wszystko dobrze słyszy a Dominik widzi że to prawda

Olek wyjaśnia że wszystko dobrze słyszy a Dominik widzi że to prawda.

 

 One są ciekawe świata czy ciekawskie.

One są ciekawe świata czy ciekawskie.

 

 

Oni lubią zwierzęta.

Oni lubią zwierzęta.

Poznajemy swoje ciało.

Poznajemy swoje ciało.

 

 

Przed bystrym okiem Nadii nic się nie ukryje.

Przed bystrym okiem Nadii nic się nie ukryje.

 

Serce Dominika bije mocno.

Serce Dominika bije mocno.

 

 

Zuzia ma dobre oko.

Zuzia ma dobre oko.

 

 Zuziu po której stronie bije twoje serce.

Zuziu po której stronie bije twoje serce.

 

   

 

DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNYCH

 

W tym roku szkolnym bierzemy udział w projekcie „Mój świat zabawy i nauki”. W związku z tym 16 dzieci z klas II i III doskonali swoje umiejętności oraz rozwija zdolności matematyczne. Z radością i zapałem liczą w celu ułożenia różnorodnych układanek, puzzli, grają w domino i gry planszowe. Bardzo lubią sprawdzać się za pomocą systemów edukacyjnych PUS i Paleta. Bogactwo i różnorodność pomocy dydaktycznych zakupionych dzięki środkom pozyskanym w ramach projektu, umożliwia dzieciom w przystępny i atrakcyjny sposób zdobywać  nowe wiadomości oraz świetnie się bawić matematyką.

Opracowanie: Małgorzata Mitura

Relacja fotograficzna z zajęć>>

20140602 125434  

20140602 125453

 

20140602 131056

 

  20140602 131229 1 bestshot
20140605 134450    

 

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

 

Niezwykłe są zajecia logopedyczne z pomocami, które otrzymaliśmy w ramach projektu "Mój świat zabawy i nauki". Dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu oraz sprzętowi audio dzieci uczestniczą chetniej w zajęciach oraz niezwykle sumiennie wykonuja zadane ćwiczenia w zakresie poprawy swej wymowy. Mogą usłyszec swój głos, by zauważyć, co muszą jeszcze poprawić.

 

Opracowanie i prowadzenie: Wiesława Strycharz

Relacja fotograficzna z zajęć>>

100 2143  

100 2144

 

100 2145

 

 

100 2147

 

100 2148

 

 

100 2149

 

100 2151

 

 

100 2153

 

100 2155

 

 

100 2157

 


 

ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE

Piętnaścioro uczniów klas I-III  rozwijało swoje zdolności artystyczne w ramach projektu „Mój świat zabawy i nauki”.Poprzez wykorzystanie sprzętu zakupionego w ramach projektu niewątpliwie zwiększyła się atrakcyjność prowadzonych zajęć. Dzieci z radością grały na instrumentach muzycznych i przebierały się w kolorowe stroje, przez co powstały odpowiednie warunki do występów. Cieszyły one nie tylko ucho ale i oko. Młodzi artyści koncertowali na uroczystościach szkolnych i poza szkolnych, a także wzięły udział w konkursie, gdzie zdobyły I miejsce.Rodzice z radością i dumą śledzili rozwój artystyczny swoich pociech. 

Prowadzący: Mariola Ziółkowska

 

Relacja fotograficzna z zajęć>>

SANY0002

 

 

 

IMG 5993

 

 

IMG 5995

 

  IMG 5990

IMG 5996

 

 

IMG 5998

 

IMG 5999

 

 

IMG 6000

 


 

ZAJĘCIA JĘZYKOWE - język angielski

 

Niezwykłą pomocą w prowadzeniu zajęć językowych są nowoczesne pomoce dydaktyczne z jakich korzystamy w ramach projektu uninnego pod nazwą "Mój świat zabawy i nauki". Dzieci chętnie układają domino językowe, podpisują ilustracje oraz odczytują informacje zawarte na planszach językowych.

Prowadzący: Małgorzata Szymczak

Relacja fotograficzna z zajęć>>

IMG 5958  

320

 

IMG 5965

 

 

IMG 5966

 

IMG 5971

 

 

IMG 5973

 

IMG 5976

 

 

IMG 5978

 

IMG 5982

 

 

IMG 5986

 

IMG 5989   IMG 5984