"Program Indywidualizacji Procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III Szkół Podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim"
W szkole w ramach "Programu Indywidualizacji Procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III Szkół Podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim" jest realizowany projekt "Mój świat zabawy i nauki" współfinansowany ze środków Uni Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem nadrzędnym tego projektu jest rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, a w szczególności wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Działania w ramach projektu mają na celu wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji i zmniejszenie różnic jakości usług edukacyjnych.
Okres realizacji projektu - od 01.08.2013r. do 31.08.2014r.
W ramach projektu realizowane są następujące zajęcia : 2 grupy stanowią zajęcia logopedyczne, 4 grupy stanowią zajęcia korekcyjno- kompensacyjne dla dzieci z zaburzeniami percepcji, komunikacji społecznej, zaburzeniami w pisaniu i czytaniu, w tym również z ryzykiem dysleksji. 6 grup to zajęcia gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci z wadami postawy. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych matematyczno-przyrodnicze stanowią 4 grupy uczniów. Dla uzdolnionych w zakresie języka angielskiego jest utworzona 1 grupa, a dla uzdolnionych artystycznie są 2 grupy. Łącznie na potrzeby projektu utworzono 19 grup, które realizują swoje cele, każda w ciągu 30 godzin w przewidzianym czasie trwania projektu. Łącznie w projekcie uczestniczy 131 uczniów naszej szkoły.
W celu właściwej realizacji projektu zakupione zostały pomoce dydaktyczne, oprogramowania i oprzyrządowanie .
Realizacja projektu ukierunkowana jest na indywidualną pracę z dzieckiem. Oczekiwanym efektem działania jest proces wyrównywania dysproporcji edukacyjnych w trakcie nauki, począwszy od klas najmłodszych i zwiększenie atrakcyjności działań edukacyjnych poszerzających jej ofertę.
ZAJĘCIA Z ROBOTYKI
W ramach projektu „Mój świat zabawy i nauki”, ośmioro uczniów klasy III naszej szkoły realizuje zajęcia z robotyki. Na ten czas zamieniają się w prawdziwych konstruktorów. Do zabawy wykorzystujemy zakupione zestawy klocków LEGO Education.
Uczniowie rozpoczęli swą przygodę z robotyką od zestawu Maszyny proste. Za pomocą tego zestawu przeprowadzali badania i eksperymenty w dziedzinie maszyn prostych, szczególnie przekładni, kół, osi, dźwigni oraz wielokrążków. Dzięki temu poznali zasady działania różnorodnych mechanizmów i urządzeń spotykanych w codziennym życiu. Na tym etapie uczniowie uczyli się przewidywać wyniki doświadczeń, zapisywać ich rezultaty oraz poznali odpowiednie słownictwo techniczne służące do opisywania badanych konstrukcji.
Kolejne zajęcia odbywają się z zestawem LEGO WeDo. Działania uczniów skupione są na projektach podzielonych na 4 grupy tematyczne:
- zadziwiające mechanizmy
- dzikie zwierzęta
- piłka nożna
- przygody.
Na każdych zajęciach uczniowie budują innego robota, który ma wykonać określone zadanie oraz wykorzystując graficzny język programowania, tworzą oprogramowanie modeli, eksperymentują, dzielą się doświadczeniami.
Przed nami jeszcze zapoznanie z zestawami LEGO Mindstorms, a to już prawdziwe wyzwanie konstrukcyjne i programistyczne.
Zajęcia z robotyki są okazją do wspaniałej zabawy, a poprzez zabawę u uczniów następuje rozwój umiejętności samodzielnego myślenia, kreatywnego rozwiązywania problemów, myślenia nieschematycznego. Na zajęciach dzieci pracują w 2-osobowych grupach, a więc doskonalą też swoje umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej m.in. współpracy i komunikacji oraz samooceny własnej pracy.
Celem zajęć jest zwiększenie zainteresowania uczniów naukami ścisłymi, co poprzez zabawę da się świetnie zrealizować.
Relacja fotograficzna z zajęć>>
Opracowanie: Renata Kałamaja
ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE
W związku z przystąpieniem naszj szkoły do projektu „Mój świat zabawy i nauki” nasze dzieci na zajęciach gimnastyki korekcyjnej mogą korygować wady postawy wspaniale bawiąc się przy pomocy nowego sprzętu.
Relacja fotograficzna z zajęć>>
Opracowanie: Izabela Faustmann
KLUB MŁODEGO PRZYRODNIKA
Inspiracją do radosnej nauki były ciekawe, kolorowe pomoce, które otrzymaliśmy w ramach dotacji. Zajęcia są atrakcyjniejsze i żywsze. Zdjęcia mówią same za siebie.
Opiekunem koła jest pani Janina Dalewska
Relacja fotograficzna z zajęć>>
A to ucho Olka...
|
|
Helenka ma dobre serce.
|
Helenka myśli
|
Helenka to spostrzegawcza spryciula.
|
|
Ja też mam serce.
|
Julka ma bardzo dobrą pamięć. |
|
Lubimy gry o zwierzętach.
|
Nadia analizuje czyli rozkłada mózg na czynniki pierwsze. |
|
Odkrywamy ciekawy świat poprzez ciekawe pomoce edukacyjne.
|
Olek wyjaśnia że wszystko dobrze słyszy a Dominik widzi że to prawda.
|
|
One są ciekawe świata czy ciekawskie.
|
Oni lubią zwierzęta. |
|
Poznajemy swoje ciało.
|
Przed bystrym okiem Nadii nic się nie ukryje.
|
|
Serce Dominika bije mocno.
|
Zuzia ma dobre oko.
|
|
Zuziu po której stronie bije twoje serce.
|
DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNYCH
W tym roku szkolnym bierzemy udział w projekcie „Mój świat zabawy i nauki”. W związku z tym 16 dzieci z klas II i III doskonali swoje umiejętności oraz rozwija zdolności matematyczne. Z radością i zapałem liczą w celu ułożenia różnorodnych układanek, puzzli, grają w domino i gry planszowe. Bardzo lubią sprawdzać się za pomocą systemów edukacyjnych PUS i Paleta. Bogactwo i różnorodność pomocy dydaktycznych zakupionych dzięki środkom pozyskanym w ramach projektu, umożliwia dzieciom w przystępny i atrakcyjny sposób zdobywać nowe wiadomości oraz świetnie się bawić matematyką.
Opracowanie: Małgorzata Mitura
Relacja fotograficzna z zajęć>>
![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Niezwykłe są zajecia logopedyczne z pomocami, które otrzymaliśmy w ramach projektu "Mój świat zabawy i nauki". Dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu oraz sprzętowi audio dzieci uczestniczą chetniej w zajęciach oraz niezwykle sumiennie wykonuja zadane ćwiczenia w zakresie poprawy swej wymowy. Mogą usłyszec swój głos, by zauważyć, co muszą jeszcze poprawić.
Opracowanie i prowadzenie: Wiesława Strycharz
Relacja fotograficzna z zajęć>>
![]() |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE
Piętnaścioro uczniów klas I-III rozwijało swoje zdolności artystyczne w ramach projektu „Mój świat zabawy i nauki”.Poprzez wykorzystanie sprzętu zakupionego w ramach projektu niewątpliwie zwiększyła się atrakcyjność prowadzonych zajęć. Dzieci z radością grały na instrumentach muzycznych i przebierały się w kolorowe stroje, przez co powstały odpowiednie warunki do występów. Cieszyły one nie tylko ucho ale i oko. Młodzi artyści koncertowali na uroczystościach szkolnych i poza szkolnych, a także wzięły udział w konkursie, gdzie zdobyły I miejsce.Rodzice z radością i dumą śledzili rozwój artystyczny swoich pociech.
Prowadzący: Mariola Ziółkowska
Relacja fotograficzna z zajęć>>
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
ZAJĘCIA JĘZYKOWE - język angielski
Niezwykłą pomocą w prowadzeniu zajęć językowych są nowoczesne pomoce dydaktyczne z jakich korzystamy w ramach projektu uninnego pod nazwą "Mój świat zabawy i nauki". Dzieci chętnie układają domino językowe, podpisują ilustracje oraz odczytują informacje zawarte na planszach językowych.
Prowadzący: Małgorzata Szymczak
Relacja fotograficzna z zajęć>>
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|